Ontdek ons team

Sara

KLINISCH ORTHOPEDAGOGE

Sara helpt jou jouw plekje in de wereld te vinden door te ontdekken en aanvaarden wie jij zelf bent zodat je voluit kan leven zonder masker op.

Sara is van jongsaf geboeid door zelfontplooiing. Ze studeerde af als Master Orthopedagogiek, waar ze de theorie van 'de kwaliteit van leven' tegenkwam. Dit blijft de rode draad in haar werk. Haar doel is mensen op mentaal vlak door middel van persoonlijke groei een goede kwaliteit van leven te helpen bereiken.

Daarnaast besefte ze door ervaringen op haar eigen levenspad des te meer hoeveel potentieel we als samenleving en in onze nabije omgeving verliezen. Hoogbegaafde en hooggevoelige mensen voelen zich vaak anders of niet begrepen. Ze krijgen zelden tools mee om met hun talenten om te gaan waardoor het vaak valkuilen worden.

Ze volgde een verdieping rond stress- en burn-out, bestudeerde HSP en hoogbegaafdheid en volgde een bijscholing rond rouw en verlies.

It's never too late to be who you might have been.

- G. Eliot

Thomas

COACH

Thomas helpt jou je eigen kracht te vinden om jouw patronen te doorbreken en blokkades te overkomen zodat je weer echt stappen vooruit kan zetten in je leven.

Hij hecht veel belang aan zelfinzicht en zelfontwikkeling. Eén van zijn grootste interessevelden is het functioneren van het menselijk brein. Hij verdiepte zich in NLP (NeuroLinguïstisch Programmeren) en ACT (Acceptance en Commitment Therapy). Verder is hij ervaringsdeskundige in ADHD en deed hij heel wat kennis op rond ASS.

Als coach heeft Thomas een nononsense aanpak en een ontwapenend confronterende stijl. Een traject bij Thomas wordt samen op maat vormgegeven maar verwacht je eerder aan actieve coaching (bv. wandelcoaching) dan louter gesprekvoering in een gespreksruimte.

A spark of insight might illuminate your whole perspective.

- T. Roosen

Paulien

ORTHOPEDAGOGE

Paulien helpt jou als ouder groeien en ondersteunt je om de verbinding tussen ouder en kind te versterken, ook in uitdagende opvoedingssituaties (bv: huilbaby’s, woede uitbarstingen, …).

Zij hecht veel belang aan een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Paulien is reeds erg ervaren met emotieregulatieproblemen bij kinderen en verdiept zich verder in de vroegkinderlijke ontwikkeling (eerste 1000 dagen). Zowel gesprekstechnieken als lichaamsgerichte technieken kunnen ingezet worden tijdens een begeleiding.

Paulien gaat aan de slag met de ouder(s) en/of met het hele gezin. Zij versterkt via haar begeleiding niet alleen de banden binnen het gezin, maar helpt ook ouders om hun rol met meer vertrouwen en begrip te vervullen. 

Zinte

PSYCHOLOGE IN SPE


Zinte hecht er veel waarde aan dat kinderen en jongeren hun eigen unieke zelf kunnen zijn. Zorgen en moeilijkheden tijdens het opgroeien kunnen jongeren het gevoel geven dat ze vastlopen. Misschien voel je je vaak angstig of onzeker over jezelf? Misschien probeer je jezelf wat te verstoppen of alles juist heel goed te doen en heb je best veel stress?
Dan vindt Zinte het belangrijk om samen met jou, tiener of puber, een weg te banen door deze obstakels. Samen gaan jullie op zoek naar hulpmiddelen die opnieuw voor wat rust kunnen zorgen.

Als beginnend psycholoog is Zinte enthousiast om samen met de jongere op ontdekking te gaan, op een spontane en geduldige manier. Ze is gespecialiseerd in kinderen en jongeren, maar vindt het ook belangrijk om de context in de mate van mogelijke mee te betrekken in het traject. Zo kan er binnen het gezin of de opvoedingscontext verder aan de slag gegaan worden met de tools en handvatten die het kind of de jongere vastneemt.  

Veronique

KLINISCH PSYCHOLOGE

Veronique is master in de psychologie en biedt betrokken en kwalitatieve psychologische begeleiding aan kinderen, jongeren en jongvolwassenen. Bij haar kunnen zij terecht wanneer emoties, gedrag, ontwikkeling of levensomstandigheden tijdelijk uit evenwicht raken. Ze begeleidt onder andere bij faalangst, traumaverwerking, identiteitsvragen, en moeilijkheden binnen gezin of sociale context.

Momenteel volgt ze een aanvullende opleiding in psychodiagnostiek met specifieke focus op kinderen en jongeren, waarin ze bestaande psychologische toepassingen leert verbinden met inzichten uit de neurowetenschappen. Deze verdieping stelt haar in staat om nog beter antwoord te geven op hulpvragen, door de laatste psychologische bevindingen toe te passen en meer gerichte begeleiding te bieden.

Veronique werkt met zachtheid en openheid, vanuit een diep respect voor ieders unieke verhaal. Ze vertrekt steeds vanuit de leefwereld van degene die ze begeleidt, en kijkt met een brede blik naar de mens in zijn of haar context. Systeemtherapeutisch werken neemt hierin een belangrijke plaats in: de verbinding met anderen speelt vaak een cruciale rol in hoe we ons voelen en ontwikkelen. Samen zoekt ze naar wat betekenis geeft, wat kracht geeft, en wat opnieuw in beweging kan komen.

Waar woorden stilvallen, begint de echte ontmoeting – daar waar iemand echt gezien mag worden.

- V. Vandeloo